معرفی واحد
معرفی
این مرکز بر مبنای رسالت خویش مبتنی بر ارائه خدمات سلامت ایمن،اثربخش،به موقع و تکیه بر اصل مشتری مداری، بهره گیری از شایستگی های کارکنان به منظور تلاش در جهت رفتار مسئولانه و بهبود مستمر ارائه و ارتقای کیفی خدمات، با هدف پیشگیری و اطمینان از ارائه مراقبت از بیماران *دفتر پیگیری امور بیماران*را راه اندازی نمود.
شرح وظایف دفتر پیگیری امور بیماران
1-پیگیری ارائه خدمات در بازه زمانی مورد انتظار، از طریق پیگیری امور بیماران و بر اساس نوع خدمات بستری
- تعیین و اندازه گیری شاخصهای مناسب برای محاسبه زمان مورد انتظار بیماران در ارائه خدمات مختلف
- تفسیر و تحلیل نتایج و روند اندازه گیری ها و ارائه اقدامات اصلاحی
- نظارت بر نحوه ارائه خدمات مورد نیاز شبانه روزی بیماران
- نظارت بر اجرای دستورالعمل ابلاغی آنکالی و بخشنامه ابلاغی مقیمی در خصوص بازه زمانی تعریف شده
- پیگیری امور بیماران و رفع موانع و عدم انطباق های فرآیندی به صورت پیش گیرانه به منظور تسهیل و تسریع خدمات پزشکی بیماران
2- پیگیری امور بیماران با رویکرد پیشگیری از شکایات و نارضایتی
- شناسایی موارد امور بیماران که نیازمند پیگیری برای تسهیل و روان سازی هستند
- پیگیری امور بیماران در مورد کفایت خدمات و مشکلات احتمالی و رفع موانع فرایندی / ناهماهنگی های بین بخشی
- بازدیدهای میدانی و بررسی وضعیت روند مراقبت و درمان بیماران و شناسایی مشکلات و عوامل نارضایتی بیماران
- کنترل فرآیندهای اصلی و خدمات ارائه شده به بیمار از نظر زمان دسترسی به خدمات و مدت انتظار بیمار با همکاری صاحبان فرایند
- پیگیر راه اندازی سامانه مشاوره/ پیگیری امور بیماران از طریق تلفن/پیامك/مکاتبه با پزشکان معالج در تسهیل روند خدمات به بیماران
- پیگیر تصویب پیشنهادات اصلاحی/ برنامه بهبود کیفیت در خصوص موارد عدم انطباق شناسایی شده در فرایند پیگیری مستمر امور بیماران توسط تیم رهبری و مدیریت
- شناسایی موارد منجر به خسارات به گیرندگان خدمت و گزارش به تیم رهبری و مدیریت جهت تصمیم گیری و اقدام مقتضی
3- جمع آوری و تحلیل ریشه ای شکایات، انتقادات و پیشنهاداتِ بیمار، خانواده و کارکنان
4- سنجش رضایت از بیماران و همراهان با همکاری اداره بهبود کیفیت و ایمنی بیمار
5- انجام ساير امور محوله در چار چوب وظايف قانوني
مسئول واحد
آقای اسماعیل فرخی تلفن:37002400